27 Aralık 2010 Pazartesi

MUTFAK SIRLARI...:)

Ve Limon suyumuzu kendimiz yapıyoruz........


Tam limon zamanı belki şimdi taze taze bol bol tüketiyoruz ama yaz aylarında limon biraz pahalı oluyor kısıra mercimek köftesine, çiğ köfteye hazır şişe limon suları kullanılıyor. E tabiki içinde koruyucu maddesi de var hassasiyeti olanlar için gıda boyası da, evde kendi limon suyunuzu yapmaksa çok kolay. Bu yöntemle yapılan limon suyu uzun süre kullanılabiliyor ben yapalı yaklaşık 1 ay  kadar oldu suyunu bıraktı biraz tuzlu ama saltalara pırasa yemeklerine çorbalara çiğ köftere çok yakışıyor. Yapımı çok kolay..
Temiz kesinlikle cam kapaklı temiz bir kavanozun dibine 2-3 kaşık tuz ekliyoruz, tuz kaya tuzu olabilir deniz tuzu da olur ben sofra tuzu kullandım. Limonları yıkayıp kuruluyoruz elma dilimi ya da yuvarlak dilimler halinde kesip altını üstüne tuzlayıp öylece kavanoza diziyoruz. 

Bir kaç tanesini dibine sıkabiliriz. Bir hafta boyunca  arada bir sallayarak limonların suyunu bırakmasını bekliyoruz. Limonlar yumuşayıp, kavanoz neredeyse limon suyu ile doluyor. Hem limonları hem de sularını 1 hafta sonra kullanabilirsiniz. Ben daha büyükçe bir kavanoza yapmıştım hem kullanıldığından hem de limonlar yumuşayıp dibe çökmesinden dolayı küçük bir kavanoza aldım.

Bu limon suyu doğal olarak tuzlu onun için yemek ve tuzlu soslarda kullanılabilir.İlk defa yapıyorsanız küçük bir kavanoza deneyin ve tecrübe edin, ayrıca limonun o güzel kokusu hiç bozulmuyor,taze taze limon kokuyor.. :)

Sevgilerle.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder